keskiviikko 8. tammikuuta 2014

DIY: Tuolin verhoilu

Olen kova puuhailemaan ja askartelemaan kaikkea nättiä ja vähemmän nättiä. Jotkut työt onnistuvat ja jotkut eivät niin hyvin. Minulle tärkeintä on päästä tekemään jotain käsilläni. Tämä työ sen sijaa onnistui todella hyvin.

Löysin punaisen tuolin joskus kauan sitten kirpputorin ilmaisosastolta ja päätin kotouttaa sen itselleni. Valitettavasti istuin oli pahasti kärsinyt, tahrainen ja kaiken kaikkiaan ruma. Pidin kuitenkin tuolin mallista, joten päätin verhoilla tuolin uudestaan itse.

Itse työ oli yllättävän helppo. Surffailin netistä tietoa verhoilusta, katsoin muutamia videoita youtubesta ja olinkin jo valmis kokeilemaan onneani.












Työvaiheet lyhyesti:

1. Ostin kangasta noin kaksi metriä. Hinnaksi tuli noin 20 euroa. Tarvikkeet (ompelukone, langat, kuumaliimapyssy) minulla oli jo kotona.

2. Purin tuolin siten, että pystyin käyttämään vanhoja paloja kaavoina.

3. Ompelin uudet palaset vanhan tuolin mukaisesti.

4. Sujautin palaset ja ompelin takaa käsin kiinni.

5. Istuinosan kiinnitin takaa kuumaliimalla.

6. Kokosin tuolin uudestaan ja voila!! Valmista.

Työhön meni yhteensä noin kolme tuntia. Olen todella tyytyväinen lopputulokseen (ei se täydellinen ole, mutta oikein kiva) ja tuoli on kuukausienkin jälkeenkin pysynyt kasassa eikä näytä hajoamisen merkkejä. Olen jopa harkinnut verhoilevani tuolin uudestaan taas joskus.

t: Lilja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti