maanantai 2. kesäkuuta 2014

Aamu alkaa pirtelöllä





























Hei ihanat,

Muutosprojektini on pitänyt sisällään myös ruokavalion totaalinen muutos. Jatkuvien mahakipujen vuoksi päätin varata aika lääkärille. Sain lääkäriltä ohjeeksi kokeilla vähängluteenitonta tai täysin gluteenitonta ruokavaliota.

Tämä on todennäköisesti parasta mitä olen ikinä tehnyt. Mahakivut ovat vähentyneet ja olo on taas kevyt. Gluteenittomalle ruokavaliolla olen jättänyt (tai pyrkinyt jättämään) viljaisat tuotteet pois tai vaihtaa ne gluteenittomaan versioon. Ruokakaupan lasku on hieman suurentunut, mutta se on kaiken arvoista.

Sopivan aamupalan löytäminen on ollut kaikkein haastavinta. Minä kun olen tottunut hyvinkin viljapitoiseen aamupalaan esimerkiksi puuroihin, muroihin jne. Gluteenittomat versiot ovat olleet mielestäni hieman epämukavan makuisia, joten olen kehittänyt täysin uudenlaisen aamupalan itselleni.

Minun aamuni alkaa yleensä pirtelöllä.

Sekoitan hedelmät, marjat keskenään, kaadan hiukan maustamatonta jogurttia, pieni loraus hunajaa ja Voila! Lopputuloksena on maukas ja terveellinen aamupala.

4 kommenttia:

  1. Hyviä gluteenittomia kaurahiutaleita on Urtekramin kaurahiutaleet, omaan suuhuni maistuu lähes tavalliselta. :)

    VastaaPoista
  2. nam kun alkoi nyt itelläkin tehdä mieli jotain raikasta pirtelöä tai smoothieta :D harmi vaan että oma tehosekoitin on rikki :(

    ♥: sofia

    VastaaPoista